Letadla na elektriku

Spoluzakladatel Google Larry Page se vrhá i na jiné iniciativy. Tentokrát jej zaujaly letadla, a to letadla na elektrický pohon. Jistě víte o sérii Kity Hawk, takže přejdeme ihned k tomu nejnovějšímu. Ale jen pro představu, tato série jsou již dvě elektrická letadla.
Když se podíváte na jejich web, uvítají vás nádherné záběry letícího stroje, který má bezesporu hodně zajímavý tvar.
Zaujme především to, že má vrtule na křídlech vzadu. A vpředu jakousi podivnost.
Osprey jde na start
Letadélko umí startovat z místa, čímž se vyrovná vrtulníkům. Ty se zase nevyrovnají Kity Hawku co se týče hlučnosti. Zatímco kolem vrtulníku běhá personál se sluchátky na uších, u tohoto nového modelu můžete klidně poslouchat hudbu, aniž máte zvuk na doraz. Letadélko vydává zvuk kolem třiceti osmi decibelů.
Ještě k vrtulím nelogicky umístěným. Ty se umí sklopit, a proto ten skoro kolmý start.
Pilotka letadla
Na jejich webu naleznete také zkratku VTOL. Co to znamená? Je to z anglického Vertical Take-Off and Landing, a znamená to, že letadlo touto zkratkou se honosící umí vertikální přistání i vzlet. Je to například u Hawker Siddeley Harrierů nebo u Bell Boeingů V-22 Osprey. Zkratka se týká pouze letadel.
Nu, ale zpět k našemu stroji. Technické parametry hovoří o doletu až sto šedesáti kilometrů a mělo by je zdolat kolem půl hodiny letového času.
Bohužel, testovací stroj má velkou nevýhodu v počtu pasažérů. Unese totiž jen jednoho. Takže na cestu do práce a zpět sice postačí, ale do budoucna to bude chtít jistě alespoň místo pro někoho dalšího. Tak by mohlo letadlo fungovat jako aero taxi. Tím by byla zajištěna i návratnost investice při jeho případném zakoupení.
Přistávající Harrier
Kdybyste měli zájem při vývoji letadélka nějak pomáhat, tak si zarolujte na výše zmíněném webu dolů a naleznete seznam volných míst. A není jich tam málo. Tak hodně štěstí při výběrovém řízení.