Hormonální rovnováha

Ženy jsou obecně výkyvy hormonů ovlivněny daleko více než muži. Nesprávná hladina hormonů v těle může být způsobena hned několika příčinami. Jednou z nejrozšířenějších příčin je například dlouhodobá dieta, kdy je tělo po několik měsíců a někdy i let ve velkém deficitu. To má za následek to, že organismus pomalu začne “vypínat” veškeré funkce, jež nutně nepotřebuje k životu. Proto se stává, že ženy velmi často přijdou o menstruaci. S hormonální nerovnováhou se však můžeme setkat rovněž v období přechodu nebo při velkém stresu a námaze. Jak tedy co nejúčinněji podpořit naše hormonální zdraví?

 

šťastná ženaDostatek spánku

Tato rada může znít jako velké cliché, ale dostatek kvalitního spánku a určitá spánková hygiena jsou velmi důležité. Obecně se uvádí, že spánek by měl trvat minimálně osm hodin. Avšak toto číslo bude u každého jedince odlišné a závisí na vaši denní aktivitě. Zaměřte se na spánkovou hygienu, to znamená, že bude chodit spát a vstávat každý den přibližně ve stejnou hodinu. Věřte, že vaše tělo vám bude za tyto nové návyky vděčné.

 

Správná strava

Zde je na prvním místě velmi důležité zmínit, že musíte mít především dostatek kvalitního jídla, ze které bude vaše tělo čerpat. Pokud se u vás objevila hormonální nerovnováha v souvislosti s dietou, začněte váš denní kalorický příjem navyšovat. To však neznamená, že byste měla začít denně konzumovat čokolády nebo chipsy. Do svého jídelníčku zařaďte především zdravé tuky, které se nacházejí například v avokádu, oříšccích či nejrůznějších semínkách a jsou mimořádně důležité pro zdraví žen.

smějící se žena

Jaké zvolit doplňky stravy

Pokud budete dostatečně spát, relaxovat a správně jíst, můžete své zdraví podpořit rovněž nejrůznějšími doplňky stravy. V dnešní době je jich na trhu opravdu mnoho, proto může být někdy velmi těžké zvolit ty pravé. Můžete vyzkoušet například kotvičník forte Energie života, jež je k dostání ve formě tablet či kapek.